przepisy

MASŁO ORZECHOWE

Post z cyklu zrób to sam. Przechadzając się między sklepowymi pułkami natknęłam się na orzeszki ziemne. Moja pierwsza myśli, to MASŁO ORZECHOWE. Jenak nie do końca wiedziałam jak go się robi. Kupiłam i pobiegłam do domu, by znaleźć przepis. Wyszło na to, że potrzebne są orzechy, miód, woda i sól. Nic trudnego,a  pysznego i jakże zdrowego. Tak, tak. Obalamy mit, że masło orzechowe jest niezdrowe.

Orzechy ziemne, zwane też arachidowymi, to skarbnica kwasów oleinowych, obniżających poziom cholesterolu we krwi, tym samym zapobiegających miażdżycy i chorobom układu krwionośnego.  Dodatkowo są bogate w białko roślinne, potas, witaminę E, błonnik i magnez. Wiadomo powszechnie, że orzechy są najlepszym “paliwem dla mózgu”, a specjaliści już dawno udowodnili iż regularne spożywanie masła orzechowego uchroni nas przed chorobami serca czy widocznie poprawi kondycję naszego ciała. Co najważniejsze, to masło orzechowe jest źródłem kwasów nienasyconych, co w zdrowy sposób również może przyczynić się do utraty zbędnej tkanki tłuszczowej. Dzięki jego składnikom jest głównie polecany osobom, które ograniczają spożywanie mięsa lub są po prostu wegetarianami.
Orzechy ziemne (1 pełna szklanka)
sól (według uznania)
miód (1 duża łyżka)
woda (dolałam ok. pół szklanki wody)

Obierz orzechy ze skorupki, a następnie wrzuć je na suchą patelnie i poczekaj aż się zarumienią. Zanim wrzucisz do blendera/malaksera orzechy, posól je. Po około 5 minutach dodaj miód, a następnie stopniowo wodę. Jeśli masa nie będzie chciała zmienić konsystencji proponuję wyjąć połowę masy do innego naczynia i stopniowo dodawać ją do blendera. po 20 minutach masa powinna być gotowa, proponuję trzymać w lodówce. Smacznego!!!

 

 

28 thoughts on “MASŁO ORZECHOWE”

Leave a Reply

