porady, przepisy

STRES, JAK TO Z NIM JEST!

Aktualnie żyjemy w takich czasach, że stres towarzyszy nam niemalże cały czas. Życie w ciągłym stresie jest już normą, a ludzie przestali się tym przejmować. Mało kto zdaje sobie sprawę jak negatywnie stres wpływa na nasz organizm. My tego gołym okiem nie widzimy, a wewnątrz buzuje. Według Światowej Organizacji Zdrowia szybkie tempo życia powoduje szereg chorób. 

Przede wszystkim osłabienie układu odpornościowego człowieka, choroby nowotworowe, wrzodowe, a także problemy z układem krążenia czy też zapalenie stawów. Z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że jest to choroba cywilizacyjną na którą cierpi niejedna osoba. Tempo w jakim żyjemy, a szczególnie presja jakiej doświadczamy ze strony rówieśników, rodziców czy pracodawcy, a nawet znajomych, nie pozwala nam prawdziwie cieszyć się życiem.Każdy z nas jest inny, do każdego przypadku należy podejść inaczej, indywidualnie. Jedni będą czuli przyśpieszone bicie serca, a inny będzie miał problemy żołądkowe, a jeszcze inny brak apetytu. Nie wolno tego lekceważyć. Nie twierdzę, że z każdym szybszym biciem serca, masz od razu lecieć na ostry dyżur, ale czasem warto się zastanowić skąd ma się pewne objawy.

Objawy stresu: 

  • nerwowość,
  • drażliwość,
  • agresja,
  • gniew,
  • lęk,
  • obniżona samoocena i wiele innych. 

Dodatkowo można wymienić somatyczne objawy takie jak: 

  • palpitacje serca,
  • częste przeziębienia,
  • omdlenia
  • bezsenność,
  • kłopoty z oddychaniem
  • problemy skórne
     (Koktajl na bazie świeżych owoców)

    W takim razie warto teraz napisać jak można sobie poradzić w walce ze stresem.  Naprawdę wielu ludzi zadaje sobie to pytanie. Ciężko jest w obecnych czasach wyeliminować ten element naszego życia, jednak wynika to z filozofii życia, bo tylko od nas samych zależy czy pozwolimy na to, by stres opanował nasze ciało i umysł. Ważne, by ślepo nie podążać za “ideałami” kreowanymi przez kolorową prasę i telewizję, by nie gonić za karierą za wszelką cenę. niestety stres jest takim “gównem”, który niszczy od środka powoli,ale skutecznie. 

     Co warto zrobić?

    Warto zmienić swoją dietę, zadbać o to,by nasz organizm miał dostarczoną odpowiednią dawkę witamin, soli mineralnych, energii.  By dieta była zbilansowana. Warto zadbać o naszą aktywność fizyczną. Spacerować, biegać, pływać, jeździć na rowerze czy rolkach, zwiedzać, spędzać czas ze znajomymi, pobyć samemu ze sobą. Ilekroć dzieje się coś niedobrego w Twoim życiu, a masz taką sposobność, to wyjdź na zewnątrz. Idź pobiegaj, a na pewno poczujesz się o niebo lepiej.

     

     
     

Advertisements

27 thoughts on “STRES, JAK TO Z NIM JEST!”

  1. Wydaje mi się, że najbardziej silnym czynnikiem rozwoju stresu jest nastawienia do świata i codziennej rzeczywistości. Wiadomo, że takie czynniki czysto chemiczne/biologiczne jak odżywianie czy zaspokajania potrzeby aktywności fizycznej też mają znaczenie, jednak najsilniej oddziałująca jest mentalność, wpływająca na nasze postrzeganie tego, co dookoła. Od nastawienia najwięcej zależy; to ono potrafi zmotywować, trzymać przy optymistycznej energii, ale również zniechęcać, ciągnąć 'w dół'.

    Like

  2. Cóż ja miałam mega problemy ze stresem i na nic się zdają porady “pozbądź się stresu”, czasem ciężko tak z dnia na dzień. Jednak warto próbować eliminować go z naszego życia ;). Mi się udało i żyje mi się o niebo lepiej. Teraz jeszcze trochę biegania i zdrowej diety, a będzie świetnie!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s