porady

SEN, LEK NA CAŁE ZŁO!


Skoro zajmuje się zdrowym żywieniem, zgłębiam wiedzę na temat zdrowych nawyków, to w takim razie przyszedł czas na sen. Mimo że propaguje zdrowy tryb życia, to sama często przy nawale pracy i nauki zapominam o tym jak ważna jest odpowiednia ilość godzin snu, wtedy to nasz organizm się regeneruj.

Człowiek potrzebuje od 6 do 8h snu. Według mnie takie minimum to 7h. W trakcie snu w naszym mózgu zachodni odnowa komórek. Kiedy śpimy następuje regeneracja systemu mającego za zadanie kontrolowanie przemiany materii. Następuje szybszy przepływ krwi do mięśni oraz wzmaga się produkowanie hormonów odpowiedzialnych za wiele funkcji.  Brak snu może powodować wiele negatywnych skutków dla naszego organizmu. Głównie apatia, problemy z pamięcią, spowolniona reakcja na bodźce, problemy z koncentracją , a przy długotrwały niewyspaniu powoduje nawet halucynacje. Warto dodać, że przy braku odpowiedniej dawki snu obniża się nasza odporność, organizm przestaje się bronić przed chorobami i infekcjami. Panuje przekonanie, że może powodować podniesienie ciśnienia, a także otyłość i z tym się mogę zgodzić.Sama właśnie dostarczyłam mojemu organizmowi niesamowitego rozregulowania. Po całodobowym i nocnym zwiedzaniu Wrocławia, spałam jedynie 2h w autobusie, by następnie od razu pójść do pracy. Moment zobaczenia łózka i znalezienia się w nim w tamtej chwili był najcudowniejszy.

 google.pl

Porada jak zdrowo spać? Po pierwsze kładź się spać nie później niż o północy, nie jedz przed snem i co najważniejsze nie pij kawy czy innych napojów zawierających kofeinę. Czynnikiem, który z pewnością ma duży wpływ jest dobra dieta. To się zazębia. Jemy zdrowo, lepiej śpimy. Lepiej śpimy, jemy zdrowiej. Już kiedyś o tym wspominałam, że w momencie, gdy człowiek jest niewyspany ma wzmożoną ochotę na słodycze i fast foody. To wszystko można fizjologicznie wytłumaczyć. Sama staram się kłaść spać jak najwcześniej, bo wiem jak bardzo ważna jest regeneracja naszego organizmu. Po całym dniu ciężkiej pracy, nauki a do tego jeszcze wysiłku fizycznego należy się odpoczynek naszemu ciału.

 

Advertisements

15 thoughts on “SEN, LEK NA CAŁE ZŁO!”

  1. super pomysł na post ! ostatnio jak poszłam spać po północy to obudziłam się w środku nocy krzycząc coś i cały dom obudziłam 😛
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    Like

  2. Sen jest dla mnie bardzo ważny. To jak śpię, jak długo, z jaką ilością poduszek i z jakimi poduszkami ogromnie wpływa na moje samopoczucie następnego dnia. Pozdrawiam!

    Like

  3. uwielbiam spać. 😉 ostatnio udało mi się wypracować całkiem dobry schemat spania, bo zasypiam zwykle koło północy i śpię mniej więcej osiem godzin, co jest w pełni wystarczające i w ciągu dnia czuję się doskonale i nie mam potrzeby picia kawy czy energetyków. 😉 a powrót do własnego łóżka po wyjeździe, gdy nie śpi się za wiele jest zawsze najprzyjemniejszą chwilą. :))))
    pozdrawiam i też zaobserwowałam, bo nie wiem czemu wcześniej już tego nie zrobiłam. 🙂

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s