porady

KONTROLUJ MASĘ CIAŁA!

  
Czas na drugą zasadę zdrowego żywienia. Obiecałam Wam cały cykl, a więc jest.

 

1. Dbaj o różnorodność spożywanych posiłków.
2.Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.
3.Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii.
4.Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem.
5.Mięso spożywaj z umiarem.
6.Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców.
7.Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i i nienasycone kwasy tłuszczowe.
8. Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy.
9.Ograniczaj spożycie soli.
10. Pij wystarczającą ilość wody.

11. Nie pij alkoholu i nie pal papierosów

 2. Kontrolowanie masy ciała, dbanie o swój wygląd jest bardzo ważne. Oczywiście nie twierdze tutaj, że macie od dziś codziennie wstawać na wagę i jak widzicie dodatkowy kg, to panikować. Nadwaga czy otyłość to nie tylko sam wygląd ciała, ale duże uszkodzenia wewnątrz organizmu.  Każdy dodatkowy kilogram zwiększa ryzyko chorób takich jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze czy choroby układu krążenia. Mogą się pojawić bóle kręgosłupa i stawów.  Tak można wymieniać. Od czasu do czasu warto sprawdzić swoje BMI lub po prostu weź centymetr krawiecki i sprawdź ile mac centymetrów w talii. Jeśli mieści się między 80, a 87 (u mężczyzna 91-101cm), to jest nadwaga. Jeśli masz 88, a u mężczyzny 102, jest to już otyłość. Media bardzo propagują szczupłą sylwetkę i w pewnym stopniu jest to złe, bo propagują zły wzorzec, jednak powoli się to zmienia. Trzeba brać przykład z innych. Znajdź osobę, która Cie zainspiruje do działania. Pierwszym krokiem do zwalczania otyłości i nadwagi jest ograniczenie tłuszczy tych widocznych ,czyli masło czy olej i tych niewidocznych, czyli w ciastach, batonikach itp. Słodycze i fast foody odstawić na bok, a napoje gazowane zastąpić świeżymi sokami lub wodą.  Te wszystkie wyrzeczenia warto połączyć z aktywnością fizyczną, a efekt będzie gwarantowany. Kilogramy same będą spadać, a endorfiny szaleć. Ty będziesz szaleć ze szczęścia!! 🙂

Gdy mieści się między 80–87 cm (u mężczyzn 91–101 cm), masz nadwagę, gdy przekroczy 88 cm (u mężczyzn 102 cm) to już otyłość.

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/otylosc/nadwaga-i-otylosc-przyczyna-wielu-problemow-ze-zdrowiem_36972.html

Gdy mieści się między 80–87 cm (u mężczyzn 91–101 cm), masz nadwagę, gdy przekroczy 88 cm (u mężczyzn 102 cm) to już otyłość.

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/otylosc/nadwaga-i-otylosc-przyczyna-wielu-problemow-ze-zdrowiem_36972.html

.

Advertisements

23 thoughts on “KONTROLUJ MASĘ CIAŁA!”

  1. nie zgadzam się, że produkty zbożowe powinny być ważnym elementem naszej diety…
    uważam, że najlepsza jest dla nas dieta naszych przodków – świeża, kolorowa i w dużym stopniu surowa, ale każdy może mieć inne zdanie na ten temat 😉

    Like

  2. Poruszyłaś bardzo ważny temat, warto aby dbać o siebie i swoje zdrowie, bo to podstawa by jakoś iść do przodu w tym stale pędzącym świecie 🙂 Ps. Zostaję na dłużej, bo tematyka bloga dość interesująca 🙂

    Like

  3. ja na szczęście nie mam problemów z kontrolą wagi, zbyt wielkich wahań nie miewam, aczkolwiek to przede wszystkim zasługa genów. 😉 chociaż sporo się ruszam i ostatnio coraz lepiej dbam o kontrolowanie tego, co jem, żeby było zdrowiej niż zwykle. 😉
    pozdrawiam.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s