porady, ćwiczenia

JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ!

Czym zajmuje się nasz układ immunologiczny. Jak sama nazwa wskazuje dba o bezpieczeństwo naszego organizmu. Po skończeniu pierwszego roku życia wszystko już zależy od nas samych, sami budujemy naszą odporność. Jak to robimy? Czy pamiętacie szczepienie od czasu przedszkolnych? Oczywiście, że tak! Dodatkowo uodporniamy się… chorując. Właśnie tak, chorując.

 Od najmłodszych lat nasz organizm „zapamiętuje” bakterie są to tzw. „komórki pamięci immunologicznej”, więc gdy ponownie dopadnie nas ta sama bakteria, zostaje natychmiastowo zniszczona.Okres w jakim się znajdujemy, czyli jesienno- zimowy sprzyja „łapaniu” wszelkich chorób. Jesteśmy osłabieni, a nasza odporność słabnie. Jak temu zaradzić? O to kilka przykładów:

1.Ameryki nie odkryje jeśli napisze, że ważne są witaminy. Brzmi prosto i banalnie, ale warto spożywać jak najwięcej witamin, które znajdują się w warzywach i owocach. 

2.Do posiłków dodawaj cebulę i czosnek, od dzieciństwa babcia dodawała te dwa składniki do każdego posiłku, oczywiście w miarę możliwości. Czosnek i cebula mają właściwości antybakteryjne, nie tracą na wartości nawet po ugotowaniu.

3.Kwasy tłuszczowe omega-3 powinny zagościć w waszej diecie na stałe. Tłuste ryby poradzą sobie z bakteriami, a do tego zwiększ w diecie ilość jogurtów naturalnych, imbiru, szpinaku, marchwi.

4.Pij dużo wody, zwykła woda może zdziałać cuda. Woda wypłukuje szkodliwe toksyny z naszego organizmu, a więc butelkę w dłoń!

5.Stres... i tu się zaczynają schody. Praca, szkoła, zaliczenia, egzaminy, rodzina,zdrowie, pieniądze. Jest wiele czynników, które mogą wpływać na nasz poziom stresu. Właśnie ten niepozorny czynnik bardzo obniża naszą odporność. Warto zrobić wszystko, by zniwelować stres do minimum. Zacznij medytację, relaksuj się przy ulubionej muzyce, znajdź czas dla siebie.

6.Uprawiaj sport! Szczególnie ten na świeżym powietrzu. Wystarczy 3 lub 4 razy w tygodniu poćwiczyć 30-45 minut, by poprawić swoją odporność. Prócz biegania zalecany jest spacer w szybszym tempie, rower czy pływanie. Zamiast jazdy autobusem na uczelnie wybierz spacer. Zrób to dla siebie, dla swojego zdrowia. 

Może są jakieś tematy, które chcecie bym poruszyła!? 🙂
P.S cieszę się, że do Was wracam:) 

Advertisements

30 thoughts on “JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ!”

  1. Ja jestem z siebie dumna, ponieważ piję więcej wody (a kiedyś jej wręcz nienawidziłam) i coraz częściej uczęszczam na treningi siatki (nie zawsze mam możliwość dojazdu) i idzie mi coraz lepiej, widzę postępy. Poza tym dużo czasu spędzam na dworze i nie choruję tak często jak kiedyś. 🙂
    Pozdrawiam♥
    julia-weronika-blog.blogspot.com

    Like

  2. o tak.. duży wpływ ma na nasz nasza dieta i stres! Dlatego to odżywianie jest tutaj głównym czynnikiem 😉 No i oczywiście nie można zapominać faktycznie o aktywności fizycznej 😉
    Dobry post! 😉

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s