bezglutenu, przepisy

FIT CIASTO Z FASOLI

Post powinien pojawić się już parę dni wcześniej, jednak dopiero trzy dni temu miałam czas, by upiec ciasto. Przychodzę do Was z niesamowitym przepisem. Ciasto bezglutenowe, a jak ktoś się dobrze postara, to i będzie totalnie bez cukru. Ciasto na bazie fasoli. Tak, dobrze przeczytaliście! Na bazie czerwonej fasoli. Już parę razy zdarzyło mi się, że koledzy i koleżanki zadziwiali mnie swoimi wypiekami z przeróżnych warzyw. Ten “tajny” przepis dostałam o koleżanki. Nie każdy lubi tego rodzaju ciasta, ale każdy powinien chociaż spróbować. Ja jestem miłośniczką ciast z marchewki, szpinaku czy też właśnie fasoli. Komu mogę polecić ciasto? WSZYSTKIM! To ciasto spokojnie mogą jeść osoby na diecie!

Składniki:

2 puszki czerwonej fasoli
3 jajka
3 łyżki kakao
1,5 łyżeczki sody,
2 dojrzałe banany
3/4 szklanki cukru (brązowy, ksylitol, stewia, miód)
3 łyżki oleju (kokosowy,masło)

Dodatkowo: można ciasto oblać polewą z ciemnego kakao, a także przyozdobić dowolną posypką.

Fasole należy przepłukać, następnie dodajemy wszystkie składniki i miksujemy. Staramy się, by fasola została wręcz zmiażdżona. Można ją nawet poubijać łyżką. Masę wylewamy na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy przez 45 minut.
Polecam, by ciasto wystygło, a najlepiej jeść je po około 2h od upieczenia.

30 thoughts on “FIT CIASTO Z FASOLI”

  1. Jak dla nie nie brzmi pysznie (jak to mówię : zasmaczyście), nie przepadam za warzywami i niektórymi owocami. Mimo wszystko widząc pozytywne komentarze mam nadzieję, że spróbuję 🙂

    Like

Leave a Reply

