porady, przepisy

BOMBA WITAMINOWA!

Zielone koktajle to bardzo prosty sposób, by włączyć do diety więcej zieleni. Właśnie zielone warzywa mają najwięcej cennych składników odżywczych. Po pierwsze zawierają wysokie jakości aminokwasy, minerały, witaminy, przeciwutleniacze i cenne fitochemikalia, które wzmacniają nasz system odpornościowy.

Koktajle na bazie słodkich owoców i marchwi nie są wskazane podczas stosowania diety odchudzającej, ponieważ dostarczają dużą dawkę cukrów prostych w bardzo krótkim czasie. W przypadku osób odchudzających się lepiej oprzeć się na mieszance warzyw. Sok wielowarzywny można podrasować poprzez dodatek chilli, pieprzu, czosnku, cebuli, ziół. Wymienione dodatki nie tylko poprawiają smak soku, ale też dostarczają składników przeciwutleniających i usprawniają proces trawienny przyczyniając się tym samym do lekkiego przyspieszenia tempa metabolizmu. Sól morska natomiast będzie cenną przyprawą dla osób aktywnych fizycznie. Jednak ja osobiście bardzo lubię mieszać owoce z warzywami z przewagą warzyw.
Picie koktajlu, czy też soku na czczo ułatwia wchłanianie witamin i minerałów. Idealnie więc sięgać po świeże soki i koktajle z samego rana, jako pierwszy posiłek. Doskonale sycą i wspomagają przemianę materii. Oczywiście warto po nie sięgać również w trakcie dnia, ale warto odczekać przynajmniej 2 godziny po posiłku zanim wypijesz porcję świeżego soku czy koktajlu. Zaleca się również, by po jego wypiciu odczekać ok. 20 minut zanim sięgniemy po inny posiłek. Do strawienia owoców organizm wykorzystuje najmniej energii w porównaniu do trawienia posiłków białkowych, tłuszczowych czy z węglowodanami złożonymi. Po zjedzeniu np. jabłka jest ono już po 20-30 minutach przesuwane poprzez pracę mięśni żołądka do jelita (dwunastnicy), gdzie zaczyna się jego właściwe trawienie. Dlatego ważne jest, aby nie jeść owoców bezpośrednio po posiłku ponieważ nie zostanie on od razu przesunięty do jelita i zacznie kwaśnieć i fermentować w żołądku, stąd też często po poobiednim deserku, składającym się z owoców odczuwamy uczucie wzdęcia.
Sok czy zielony koktajl to nie woda mineralna tylko skoncentrowana dawka składników odżywczych, którą należy się delektować i to nie tylko ze względu na smak W naszej ślinie znajdują się enzymy trawienne, które biorą udział w trawieniu pokarmu. Pij je więc małymi łyczkami. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż nie zawsze jesteśmy w stanie zjadać dużo warzyw czy owoców w ciągu dnia, a taki koktajl idealnie zapewni nam zalecaną dawkę witamin i minerałów na cały dzień.
 truskawki, pomarańcza, kilka liści szpinaku
 
  pomarańcza, pół jabłka, 3 duże marchewki
 

 


Advertisements

58 thoughts on “BOMBA WITAMINOWA!”

  1. Ja lubię koktajle jak i smoothies, ale rzadko je robię, ponieważ często nie mam wszystkich składników w domu i wtedy trzeba iść do sklepu 🙂
    Pozdrawiam!
    passionsmy.blogspot.com

    Like

  2. też ostatnio sporo takich zielonych robię. 😉 szczególnie, że mój chłopak w nich posmakował, więc rano dostaje świeżutki do pracy, żeby sobie pił zamiast kawy. 😉 i sama też się do nich przekonałam. 😉
    pozdrawiam serdecznie.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s