przepisy

TRUSKAWKOWE BROWNIE

Miesiąc czerwiec jest moim ulubionym miesiącem. Nie tylko ze względu na to, że mam w tym miesiącu urodziny, ale też dlatego, że właśnie wtedy jest sezon na przepyszne i niesamowicie zdrowe Polskie truskawki. Ja osobiście jestem ich wielką fanką. Kojarzą mi się jeszcze z dzieciństwem, kiedy to wychodziłam z domu i w ogródku od Dziadka znajdywałam najsłodsze i najpiękniejsze truskawki. W poprzednim wpisie jest dodany post na temat koktajlów i jest w nim między innymi jeden z tymi owocami. Tym razem przychodzę do Was z przepisem na przepyszne brownie.

Warto wspomnieć, co takiego dobrego mają w sobie truskawki. Po pierwsze są pyszne, a ponad to niskokaloryczne. Na 100gram, to zaledwie 35 kalorii. Dodatkowo są bardzo wartościowe dla całego naszego organizmu. Truskawki są źródłem żelaza, potasu, błonnika, fosforu, magnezu, a także witamin z grupy B oraz E i C. To właśnie truskawki pod względem obecności witaminy C zajmują jedne z pierwszych miejsc wśród owców, a nie tak jak większość myśli, że jest to cytryna.  Mają niski indeks glikemiczny, więc nie powodują nagłego skoku insuliny.  Zawierają enzym (Bromelinę) odpowiedzialny za rozkład białka pokarmowego oraz przyspiesza spalanie tłuszczów i węglowodanów.
Truskawki dzięki zawartym solom poprawiają przemianę materii, a za pomocą pektyn oczyszczają jelita z resztek pokarmu, a co za tym idzie poprawiają perystaltykę jelit.

Zastosowanie truskawek jest szerokie. Od koktajlu po ciasta. Tym razem skusiłam się na Brownie z truskawkami w roli głównej.

Do zrobienia ciasta potrzebujesz :

  • 200 g masła/oleju ( preferowany olej kokosowy)
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka
  • 250 g cukru (można zastąpić stewią lub miodem)
  • 135 g mąki

Przygotowanie:

  1. Na wstępie, rozgrzać piekarnik do 160 stopni C. Do tego ciasta idealna będzie foremka o wymiarach 21cm x 28cm. Należy wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Masło, ewentualnie olej włożyć do rondelka i roztopić na małym ogniu. Następnie dodać gorzką czekoladę (200g). Do czasu roztopienia cały czas mieszając.
  3. W oddzielnej misce zmiksować jajka z cukrem/miodem. Gdy otrzymamy masę, dodać do nich roztopioną czekoladę. Następnie mąkę. Mimo iż w przepisie nie zostało nic wspomniane o proszku do pieczenia. Ja postanowiłam dodać pół łyżeczki, tak dla świętego spokoju 🙂
  4. Całą masę wlać na formę. Na wierzchu rozłożyć truskawki i kawałeczki czekolady.
  5. Piec przez około 35 minut, aż ciasto lekko urośnie.
52 thoughts on “TRUSKAWKOWE BROWNIE”

Leave a Reply

