przepisy

MAKARON Z BROKUŁEM I SOSEM SZPINAKOWO-SEROWYM

Tym razem przychodzę do Was z daniem, które pokochacie od pierwszego gryza. Mimo iż nie jestem weganką, to właśnie ten przepis zaczerpnęłam z jednego z vlogów o tematyce wegańskiej. Tak jak wspomniałam, nie jestem weganką, jednak od jakiś dwóch lat zmniejszyłam ilość spożywania mięsa. Stało się to samoczynnie. Nie miałam większego wpływu na to. Po prostu jestem osobą, a raczej mój organizm lepiej funkcjonuje, gdy ilość mięsa jest znacznie mniejsza niż u przeciętnego Polaka. Zaznaczam, że nie cierpię na anemię, nie mam problemów ze skórą z wypadaniem włosów itp. Białko zawarte w mięsie dostarczam poprzez inne pokarmy. Znam ludzi, dla których obiad bez mięsa nie jest już obiadem. Ja do takich ludzi nie należę i dlatego też takie danie, które dziś dla Was przygotowałam jest dla mnie idealne. Ciężko było określić gramaturę, bo takie dania akurat robi się “na oko”.

Co potrzebujesz:

  • Pół małej kostki sera,
  • Szklankę mleka (najlepiej kokosowego)
  • 200g makaronu
  • Dwie garście szpinaku
  • Brokuły
  • Pietruszka
  • Pierś z kurczaka

1. Brokuły należy porozdzielać na mniejsze kawałki i ugotować.Obok w garnku gotować makaron, a także pokrojone wcześniej piersi z kurczaka smażyć na patelni.
2. Na rozgrzaną patelnie dodajemy pokrojone plasterki sera,doprawiamy wedle uznania, a następnie zalewamy mlekiem.
3.Gdy ser się rozpuści, dodajemy liście szpinaku. W momencie połączenia składników, odstawiamy z ognia i po upływie 5 minut blendujemy, tak aby uzyskać sos.
4. Ugotowane brokuły i makaron wrzucamy do jednej miski,dodajemy piersi z kurczaka, by następnie całość polać sosem serowo- szpinakowym.
5. Całość posypujemy pietruszką!

50 thoughts on “MAKARON Z BROKUŁEM I SOSEM SZPINAKOWO-SEROWYM”

  1. Jestem w tej samej sytuacji co Ty, ale jednak staram się wplatać mięso do obiadu. Jednak jadam tylko białe mięso, bo czerwone zwyczajnie mi nie smakuje. Przepis fajny, na pewno go wykorzystam. 😉

    Like

  2. wygląda pysznie, aż się głodna zrobiłam. 😉 też nie mam problemów, żeby na obiad nie było mięsa i sama często robię posiłki bez niego i nawet mój chłop się nie buntuje.;)
    pozdrawiam serdecznie.

    Like

Leave a Reply

