porady, ćwiczenia

DOBRE STRONY BIEGANIA, WYZWANIE BIEGOWE

Muszę przyznać, że bardzo lubię biegać. Jest to jedna z form aktywności fizycznej, w której faktycznie odpoczywam psychicznie, a dodatkowo czuję po sile zmęczenia, że faktycznie dałam z siebie wszystko. W czasie biegu mogę zebrać myśli, odpocząć od całego tego zgiełku i problemów życia codziennego. Mimo iż przed samym wyjściem szukam milion różnych wymówek, dlaczego powinnam zostać w domu, to po jego wykonaniu rozpiera mnie duma, a przypływ endorfin powoduje uczucie pełnego szczęścia! Ciężko jest wstać z kanapy i zacząć, jednak spróbuję Was przekonać do tego, by podjąć ten krok! 

Kilka plusów z biegania:

1.      Zdrowie! Każda aktywność fizyczna będzie działać na Twoją korzyść, oczywiście odpowiednio dobrana do Ciebie. Biegając wzmocnisz swoje ciało, usprawni działanie układów ustroju, przede wszystkim krwionośnego. No i oczywiście polepszy się Twoja kondycja i sprawność.
2.      Zmienisz swoje nawyki żywieniowe. Zaczniesz zastanawiać się, co jeść, by Twój organizm dostawał paliwo/energię potrzebną do wykonania treningu. Zrozumiesz, że jedząc śmieciowe jedzenie tylko marnujesz swój czas i siły włożone w wykonany trening.
3.      Stres! Znacznie obniżysz poziom stresu, który wyładujesz podczas biegu.
4.      Ochrona organizmu przed bakteriami  Organizm zacznie produkować więcej przeciwciał, a więc Twój organizm będzie „naturalnie zabezpieczony” przed ewentualnymi chorobami.
5.      Nabierzesz pewności siebie – zaczniesz inaczej patrzeć na swoje ciało, zaobserwujesz zmiany, które pozwolą Ci uwierzyć w siebie i w Twoje możliwości.
6.      Znajdziesz czas dla siebie i dla swoich myśli. W czasach, których żyjemy bardzo ważne jest, by znaleźć chwilę dla siebie. Po ciężkim dniu w pracy czy w szkole trzeba odnaleźć ten wewnętrzny spokój, a nie widzę lepszego rozwiązania, jak właśnie bieg!

Zaczynając swoją przygodę z bieganiem, nie nastawiaj się na niesamowite wyniki. Wstań spróbuj przez 20 minut  biec i maszerować, na zmianę po 1minucie, a z każdym dniem zwiększaj ilość minut biegu w stosunku do marszu. Po co komu od razu kontuzje i problemy ze stawami, jak sport da się lubić!

 wyzwanie, którego się podejmuję

Nie mam przed sobą maratonu, a nawet pół maratonu. Po prostu chcę zacząć biegać, a raczej wrócić do biegania. Był czas, że biegałam codziennie, a przynajmniej 4 razy w tygodniu. Wychodziłam  na 20-25 minut. Czułam się z tym dobrze. Nie tylko mówię tu o aspekcie fizycznym, ale też psychicznym. Wpadłam w pewien wir! Nauczyłam się tego. Człowiek potrzebuje mniej więcej dwóch tygodni, by dana czynność stała się przyzwyczajeniem. I tak też chcę zrobić. Wymyśliłam sobie wyzwanie biegowe, które zacznę właśnie dziś! 1 lipca, czyli początek nowego miesiąca jest idealnym pomysłem na zrobienie czegoś nowego i dobrego dla siebie! Co piątek będę publikować moje postępy.  Aplikacja endomondo już zainstalowana, także w przyszły piątek spodziewajcie się pierwszego sprawozdania.

53 thoughts on “DOBRE STRONY BIEGANIA, WYZWANIE BIEGOWE”

Leave a Reply

