bezglutenu, przepisy, Vegan

VEGAN CAKE OREO

Kuchnia roślinna naprawdę może zachwycać! Niedawno znalazłam przepis na tort oreo, jednak z racji braku odpowiedniej blachy zrobiłam ciasto. Po zjedzeniu tego ciasta nie wyobrażam sobie, że zamiast mleka kokosowego użyję śmietanę. Idealnie słodkie do tego zdrowe i vegańskie! Każdy powinien spróbować nie tylko je zjeść, ale i zrobić, bo jest banalnie proste. Pragnę dodać, że nie przerzuciłam się na veganizm, po prostu uwielbiam eksperymentować w kuchni, a zamiana produktów na te zdrowsze jest dla mnie zawsze frajdą i wyzwaniem. Do tego ciasta potrzebujesz dokładnie 4 składników!

Składniki:

  • 2 puszki mleczka kokosowego,
  • 4 dojrzałe banany,
  • 5 łyżek cukru/ ksylitolu/ miodu
  • 2 duże opakowania ciastek oreo- około 32 ciasteczka plus 6 do dekoracji.
Przygotowanie:
Mleczko powinno byś schłodzone, najlepiej zostawić je na noc w lodówce, by całe stężało. Jeśli po otworzeniu mleczka zauważycie płynną część, należy ją odlać. Do ciasta potrzebujemy jedynie tej stałej części. Mleczko należy ubić z cukrem na masę, konsystencja powinna przypominać śmietanę, jednak nie przejmujcie się jeśli będzie bardziej przypominała ciecz, stężeje w lodówce.
Ciastka oreo należy rozgnieść na drobne kawałeczki, tak by pokryły całą blachę. Mają stanowić spód ciasta, także układamy je bardzo gęsto.
Banany koimy na 1cm plasterki i układamy na pierwszej warstwie ciastek oreo. Na banany wylewamy pierwszą część masy mleczka kokosowego i powtarzamy cały zabieg jeszcze raz. Ciasto powinno przeleżeć w lodówce około 4h. Ja zostawiłam je w zamrażarce i smakowało perfekcyjnie!
 
 
 
 
40 thoughts on “VEGAN CAKE OREO”

  1. Wygląda bardzo apetycznie, choć ja nie lubię oreo 😀
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie 🙂
    Mogłabym Cię prosić o kliknięcie u mnie w najnowszym poście w linki, będę Ci bardzo wdzięczna :*

    Like

  2. Jeśli o mnie chodzi to uwielbiam oreo, choć nie jem tego często. Moim ulubiony produktem są lody oreo. Warto się na nie skusić. Wypróbuję również Twój przepis jak trochę temperatura spadnie, bo teraz w ogóle nie chce mi się jeść.

    Like

Leave a Reply

