podróże

Jak tanio podróżować

Podróże od zawsze były i będą czymś bardzo ważnym dla mnie. Mam wrażenie, że dopiero w momencie gdy zabieram plecak i wsiadam do (busa, samolotu, pociągu itp.) czuję, że żyję. Uwielbiam to niesamowite uczucie przed każdą podróżą, przed czymś nowym nieznanym i jestem od tego na pewno uzależniona.  Jest tyle pięknych miejsc do odkrycia, że siedzenie na kanapie przed telewizorem nie jest dla mnie rozwiązaniem. W przeciągu dwóch lat udało mi się odbyć kilka fantastycznych podróży i to za grosze. Bo uwaga! Nie trzeba mieć fortuny w portfelu, by zobaczyć kawałek świata! Postanowiłam napisać dla Was kilka rad / wskazówek jak możecie tanim kosztem zwiedzać. Podobno jestem mistrzem w wyszukiwani tanich biletów, także czytajcie uważnie!

 

p1320364

1.Nie ograniczaj się do jednego przewoźnika.

Każdy środek transportu, czy to pociąg, czy bus, czy nawet samolot jest z różnych firm, to że np. SimpleExpress(bus) ma drogie przejazdy do danej destynacji, to nie oznacza, że Polskibus będzie miał takie same ceny. Często firmy prześcigają się w promocjach, by przyciągnąć klientów, także warto nie ograniczać się do jednej firmy.

dsc_0196

  1. Nie ograniczaj się do jednego środka transportu.

Prócz auta, samolotów i pociągów mamy do wyboru jeszcze busy. Będąc w Londynie bardzo chciałam pojechać do Szkocji, od momentu, gdy w dzieciństwie zobaczyłam film z Melem Gibsonem: „Braveheart” stało się jasne, że w Szkocji musze się kiedyś znaleźć. Padło na magiczny Edynburg. Jak się tam znalazłam? MEGABUS, kolejny cudowny przewoźnik, który oferuje tak jak nasz rodzimy Polskibus, bardzo tanie bilety zaczynające się już od 1Funta (czyli4-5zł). Do wyboru miałam szybszy środek transportu jakim był pociąg czy nawet samolot, ale ceny sięgały nawet 100funtów w dwie strony, także jak przystało na osobę, dla której ważny jest cel, a nie wygoda. To wolałam się za 15 funtów przemęczyć w autobusie kilka godzin, niż wydać siedem razy tyle. Podróż była niesamowita, a portfel drastycznie nie ucierpiał.

dsc_0039dsc_0018dsc_0046-2

3.Biletów szukaj z wyprzedzeniem.

I tutaj nie ma reguły. Po prostu z wyprzedzeniem. Ile? Ciężko jest określić, ale jeśli chodzi o samolot to mniej więcej dobrym terminem będzie z 2 miesiące wcześniej, tak samo z autobusami. W dniu wyjazdu lub kilka dni przed nie masz co liczyć na tańszy lot, czy bilet na autobus, o pociągu już nawet nie wspomnę. Bilet do Oslo udało się upolować ponad 2 miesiące przed wyjazdem za 110zł w dwie strony (cena już z opłata transakcyjną czyli 69zł) PolskiBus mniej więcej, co 2 miesiące wrzuca nową pulę biletów, gdzie spokojnie  od 1zł można rezerwować tanie bilety. Za 10 zł Budapeszt, 12zł Praga, Wiedeń za 22zł.. i tak mogę wymieniać, co udało mi się upolować 🙂

11210418_1651167871794116_8820267882018795961_n

  1. Szalone środy.

Większość  firm linii lotniczych organizuje „wyprzedaże”. Te dni przypadają w środy. W każde środy! Nie ma określonego kierunku. Po prostu, co środę warto zaglądać na strony internetowe przewoźników, a może akurat to właśnie Ty upolujesz lot za 39zł w dwie strony do Paryża. Polecam stronę  fru.pl, gdzie macie zestawienie wszystkich lin lotniczych, najtańszych terminów, zestawienie najlepszych destynacji. Jak szukam biletów lotniczych, to tylko tam! J Ewentualnie zaglądam na „mleczne podróże” lub „fly4free”.

dsc_0323e6549-dsc_0110

  1. Autostopem przez świat… a nawet życie.

Niestety mi podróż „na stopa” JESZCZE nie była dana. Jest to niewątpliwie moje największe marzenie podróżnicze zaraz po kolei Transsyberyjskiej i zwiedzeniu Australii.  Znam jednak osoby, które w takim właśnie sposobem zwiedziły kawałek Europy. Dla mnie na razie brzmi całkowicie surrealistycznie, ale kto wie, może kiedyś i to mi się uda. Znajomy podzielił się swoją wiedzą i o to kilka wskazówek, które ułatwią wam podróżowanie „na stopa”.

Chyba jedna z ważniejszych porad, to nie zniechęcanie się. Takie podróżowanie nie jednego może dobić, jednak warto nie stać w jednym miejscu, zmienić swoje położenia, a co najważniejsze, to stać w miejscu, w którym auta zmierzają w Twoim wybranym kierunku. Twój bagaż musi być jak najlżejszy i jak najmniejszy. Nie potrzebujesz kilkunastu par bluzek czy spodni. Ogranicz wszystko do minimum. Pamiętaj! Sam będziesz niósł, to co masz w plecaku. No i podstawa to uśmiech na twarzy, pozytywne nastawienie, pewność siebie  i komunikatywność- te cechy gwarantują sukces. Może i nie od razu, bo czasem i zdarzy się, ze stoi się po 6h, ale wszystko rekompensuje dotarcie do celu. Ważne jest, by cieszyć się taką podróżą.Co będzie, to będzie. To nie podróż z przewodnikiem. Sprawdź co przyniesie Ci życie i czerp z tego radość. Cel się oddala?  Spokojnie! I tak tam dotrzesz 🙂

Leave a Reply

